Door gebruik te maken van verschillende soorten archiefkasten, kunt u ervoor zorgen dat u de ruimte in uw kantoor optimaal kan benutten. In dit artikel worden sommige type kantoorkast uitgelicht zodat u hier misschien iets van kunt opsteken.
Bij het uitkiezen van de juiste combinatie van archiefkasten, gaat het om een aantal zaken. Wanneer u klanten en eventuele andere bezoekers in uw kantoor ontvangt, is uitstraling een belangrijk punt naast de gewoonlijke gebruiksfunctie. Uw type bedrijf speelt hierbij een grote rol, als u een advocaten bureau runt, kunt u bijvoorbeeld kiezen voor een strakke professionele inrichting met dossierkasten om uw documenten in te archiveren. Wanneer u echter de documentatie moet opslaan van bijvoorbeeld een kledingwinkel voor kinderen, dan is misschien een speelse draaideurkast in een leuke kleur de betere optie.
Wat echter onbetwist is, is dat het moet voldoen aan de eis dat het zo min mogelijk ruimte in beslag neemt en zoveel mogelijk documenten op een overzichtelijke manier kan archiveren. Voor belangrijke documenten kunt u ook brandwerende archiefkasten aanschaffem, zodat de documenten niet zo snel verloren gaan in geval van een ongeval of inbraak.
Digitale opslag en papieropslag
Tegenwoordig worden veel zaken digitaal opgeslagen, maar in haast ieder bedrijf wordt er op een zekere mate nog gebruikt gemaakt van papieropslag. Denk hierbij aan contracten, loonstrookjes, facturen, loonstrookjes en rapportages en deze moeten netjes worden opgeborgen.
Voor bedrijven zoals een architectenbureau, striptekenaar of fotostudio is het belangrijk dat u tekeningkasten heeft omdat de tekeningen en plannen vaak niet in een standaard formaat kast kunnen. Wanneer u producten aanbiedt, kunt u misschien eens kijken naar het gebruik van vitrinekasten zodat het product dat u verkoopt een actief deel kan maken van het kantoor. Folderstandaards zijn weer onmisbaar bij een reisbureau en zo is er voor iedere branche wel een type archiefkast die daar het beste bij past.
Officecity.be biedt naast kasten ook andere kantoorartikelen aan, zoals bureau’s en tafels, directiemeubilair, stoelen, ladekasten, garderobe artikelen en lockers. Zij kunnen u helpen bij het samenstellen van de perfecte kantoorinrichting, zodat het een verzorgde indruk achterlaat en u uw documenten en artikelen op een overzichtelijke manier kunt opbergen.
Bisley is een bekend merk in de wereld van de kantoorartikelen en Officecity heeft daarom een sectie van de website speciaal ingericht voor dit merk. In het menu kunt u hier dan ook op klikken en dan krijgt u alle artikelen van het merk op een rijtje.
(59)